Původně jsme plánovali, že na líbánky vyrazíme na nějakou poznávací dovolenou, ale po náročném začátku roku jsme usoudili, že bude lepší, když si dopřejeme taky trochu odpočinku. Po dlouhém rozhodování jsme si vybrali řecký ostrov Zakynthos, kde bychom kromě vytouženého odpočinku, mohli najít i nějaké to hezké místo, které stojí za to poznat a nafotit. Od Olympusu jsem měl k tomuto účelu zapůjčený fotoaparát Olympus E-M1 mark II s objektivem M.Zuiko 12-40mm 2.8, jehož rozsah ohnisek je na cestování dle mého názoru ideální.
Jelikož to tedy byla hlavně odpočinková dovolená, strávili jsme nejvíce času na pláži. Foťák jsem samozřejmě bral sebou. Za prvé jsem měl strach nechat ho na pokoji, když ani není můj a za druhé jsem nechtěl přijít o žádný moment. Nikdy nevíte, kdy se vám naskytne příležitost něco vyfotit. Na pláži se spoustou lidí ale musíte více přemýšlet o kompozici a taky se zaměřit na detaily. Zoomový objektiv je samozřejmě nejideálnější.
Jeden den jsme strávili na lodi, která s námi obeplula celý ostrov. Sice jsme chtěli jen 4 hodinový výlet rychlolodí, jenže nás v přístavu poslali na špatnou loď a my na moři strávili celý den. Na několika místech loď zakotvila a my měli možnost se alespoň na chvíli schladit v moři. Nejfotogeničtější místo byla rozhodně pláž Navagio beach (Shipwreck beach), což je pláž na kterou se dá dostat právě pouze lodí. Na Zakynthosu to je nejnavštěvovanější místo. Taky na které jiné pláži můžete najít takový vrak lodi?
Na 3 dny jsme si zapůjčili i auto, abychom krásy tohoto ostrova poznali zblízka. První den jsme vyrazili pouze na Banana beach, což je pláž kousek od města Zakynthos. Z našeho letoviska Laganas sem trvala cesta zhruba půl hodiny. Pláž byla o dost lepší než v Laganas, takže jsme se sem vrátili ještě dvakrát.
Cestou z pláže jsme se stavili ve městě Zakynthos, kde jsme se hned po příjezdu připletli k požáru jednoho domu. Nebyl to zrovna dům pro hasiče dobře přístupný, takže dostat požár pod kontrolu jim trvalo opravdu dlouho. Popelem lehla celá střecha. Město pak bylo zahaleno kouřem. Až na tuto událost se nám město líbilo a v jeho uličkách jsem udělal pár fotek.
Na druhý den jsme si naplánovali, že objedeme celý ostrov. Vyjeli jsme ráno v 9 a do navigace si zadali rovnou vyhlídku na Navagio beach. Z cesty jsme jednou náhodně sjeli a zamířili do Kampi. O tom místě jsme nic předem nevěděli, takže jsme byli mile překvapeni z taverny z nádherným výhledem.
Další zástavka již byla vyhlídka na Navagio beach. Stejně jako dole na pláži, i zde byla spousta lidí. Tipuji, že nejvíce selfieček ze Zakynthosu, pochází právě z tohoto místa.
Dále jsme pokračovali na sever do města Korithi a odsud východní stranou zpět dolů na naši oblíbenou pláž Banana beach, kam jsme dorazili kolem 3 hodiny. Objet ostrov nám tedy zabralo cca 6 hodin.
Následující den jsme hned ráno vyrazili opět na Banana beach. Cestu jsme si protáhli na pláž Geraka, kde želvy kladou svá vajíčka. Pláž jsme si jen prošli a jeli zpět na Banana beach.
Naše poslední cesta vedla večer do vesničky Keri. První zastávka byla na malém náměstíčku, kde jsem udělal pár fotek místních obyvatel. Poté jsme se přesunuli k taverně s nádhernou vyhlídkou a s obří vlajkou. Odtud zpět na hotel do Laganas a následující den ráno jsme auto vrátili.
V Laganas toho moc k nafocení nebylo. Je to letovisko, na jehož hlavní třídě najdete nespočet barů a klubů. Z toho důvodu sem jezdí spousty mladých lidí, převážně Britů. Noční život je zde tedy velmi rušný. Pokud bych se na tento ostrov vracel, určitě bych si vybral jiné letovisko.

A domů se mi vůbec nechtělo...